صفحه اصلي   /   مرکز نوآوری
مرکز نوآوری

مرکزنوآوری، فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه عرصه فعالیت پژوهش‌گران، فناوران، کارآفرینان و بعنوان  یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های مراکز علمی کاربردی در زمینه گسترش پژوهش‌های بنیادین و کاربردی به‌منظور رفع نیازهای علمی- صنعتی و توسعه نوآوری و اشتغال در جامعه می­باشد و در این راستا تلاش می‌کند زمینه ارتقای علمی، فکری و مهارتی را برای دانشجویان فراهم نموده تا بتوانند از این طریق اثرگذاری کافی و وافی را در جامعه داشته باشند.

هدف مراکز نوآوری تحقق بخشی به اهداف و ماموریت‌های دانشگاه جامع علمی- کاربردی، جلب مشارکت و ایجاد انگیزه و شور و هیجان در بین دانشجویان و دانش‌آموختگان نوآور و ترغیب و ارتقای روحیه کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه جهت ورود به بازار کار با استفاده از توانایی‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های آنها و ترغیب به کار تیمی با حمایت دانشگاه و ایجاد شرایط استفاده از خدمات ارگان‌ها و سازمان‌ها است.

وظایف عمده دفتر به شرح زیر است:

  1. بررسی، تدوین و گردآوری یافته‌ها و تجربیات در زمینه تجاری سازی و ارتباط با صنعت
  2. اتخاذ تدابیر لازم در مورد استقرار هسته های فناور در مرکز
  3. برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ نوآوری، تجاری سازی و انتقال فناوری در دانشگاه

با توجه به مصادیق تولید علمی و فناوری، مهم‌ترین عناوین راهبردی این مرکزبه‌شرح ذیل می‌باشد:

  1. توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور حمایت از فرآیند ایده به محصول
  2. ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده در جهت تکمیل چرخه تبدیل ایده به ثروت و فروش محصولات اختراعی و ابتکاری
  3. کمک به تبدیل ایده به پدیده و تولیدات فناورانه معطوف به خلق ثروت
  4. ایجاد ساختارهای اجرایی منعطف و چابک برای شناسایی و توسعه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان
  5. کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای هسته های مستقر
  6. توسعه فرهنگ نوآوری از طریق ایجاد شور و انگیزه در مدرسان و دانشجویان

 

پیش بینی فعالیت ها و برنامه های آتی مرکز

  1. بسط و ترویج فرهنگ آموزش­ های نظام مهارتی از طریق چاپ مقالات علمی کاربردی
  2. حمایت و هدایت شرکت­ های دانش بنیان با برگزاری نمایشگاه ­های تخصصی دستاوردهای پژوهش و فناوری به صورت دوره ­ای
  3. فعالیت­ های منجر به توسعه کسب و کارهای کوچک دانش ­بنیان
  4. طراحی و پیاده ­سازی مکانیزم اعطای گرنت تحقیقاتی
  5. برگزاری رویدادهای شتاب تخصصی
  6. برگزاری کارگاه ­های آموزشی تخصصی مرتبط با رویدادهای شتاب
  7. تجاری ­سازی محصولات تولید شده در مراکز رشد، نوآوری و رویدادهای شتاب و جلب حمایت سرمایه گذار (شرکت­ های توسعه و صندوق نوآوری) – ایجاد سازمان وابسته به دانشگاه
  8. بازاریابی محصولات و خدمات از طریق شرکت دانشگاه محور
  9. همکاری با مراکز انتقال فناوری در سطح کشور
  10. حضور در نمایشگاه ­های تخصصی (ملی و بین­المللی)
  11. ارائه خدمات مرتبط با ثبت اختراع، ثبت برند، ثبت شرکت نوپا، ثبت شرکت دانش­بنیان، انتشار کتاب و مقاله، انتشار مجلات علمی کاربردی، مشاوره ­های حقوقی مرتبط با مباحث فناوری، مشاوره ­های مالی در خصوص شرکت ­های نوپا
  12. استقرار شرکت ­ها با هدف تجاری­ سازی محصولات در دانشگاه
 
 

ردیف

نامه هسته

دانلود رزومه

1

الکسترود(فیلامنت ساز) پرینتر سه بعدی

دانلود

2

یو پی اس

دانلود

3

چراغ های ال ای دی معابرشهری

 دانلود


اینستاگرام  
اپارات  
سروش  
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه جامع علمی کاربردی فذا می‌باشد.