مرکز نوآوری
مرکزنوآوری، فناوری و تجاریسازی دانشگاه عرصه فعالیت پژوهشگران، فناوران، کارآفرینان و بعنوان یکی از کلیدیترین حوزههای مراکز علمی کاربردی در زمینه گسترش پژوهشهای بنیادین و کاربردی بهمنظور رفع نیازهای علمی- صنعتی و توسعه نوآوری و اشتغال در جامعه میباشد و در این راستا تلاش میکند زمینه ارتقای علمی، فکری و مهارتی را برای دانشجویان فراهم نموده تا بتوانند از این طریق اثرگذاری کافی و وافی را در جامعه داشته باشند.
هدف مراکز نوآوری تحقق بخشی به اهداف و ماموریتهای دانشگاه جامع علمی- کاربردی، جلب مشارکت و ایجاد انگیزه و شور و هیجان در بین دانشجویان و دانشآموختگان نوآور و ترغیب و ارتقای روحیه کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه جهت ورود به بازار کار با استفاده از تواناییها، استعدادها و پتانسیلهای آنها و ترغیب به کار تیمی با حمایت دانشگاه و ایجاد شرایط استفاده از خدمات ارگانها و سازمانها است.
وظایف عمده دفتر به شرح زیر است:
- بررسی، تدوین و گردآوری یافتهها و تجربیات در زمینه تجاری سازی و ارتباط با صنعت
- اتخاذ تدابیر لازم در مورد استقرار هسته های فناور در مرکز
- برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ نوآوری، تجاری سازی و انتقال فناوری در دانشگاه
با توجه به مصادیق تولید علمی و فناوری، مهمترین عناوین راهبردی این مرکزبهشرح ذیل میباشد:
- توسعه زیرساختهای لازم به منظور حمایت از فرآیند ایده به محصول
- ایجاد ارتباط بین سرمایهگذاران و صاحبان ایده در جهت تکمیل چرخه تبدیل ایده به ثروت و فروش محصولات اختراعی و ابتکاری
- کمک به تبدیل ایده به پدیده و تولیدات فناورانه معطوف به خلق ثروت
- ایجاد ساختارهای اجرایی منعطف و چابک برای شناسایی و توسعه فناوری و تولید محصولات دانشبنیان
- کمک به تجاریسازی دستاوردهای هسته های مستقر
- توسعه فرهنگ نوآوری از طریق ایجاد شور و انگیزه در مدرسان و دانشجویان
پیش بینی فعالیت ها و برنامه های آتی مرکز
- بسط و ترویج فرهنگ آموزش های نظام مهارتی از طریق چاپ مقالات علمی کاربردی
- حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان با برگزاری نمایشگاه های تخصصی دستاوردهای پژوهش و فناوری به صورت دوره ای
- فعالیت های منجر به توسعه کسب و کارهای کوچک دانش بنیان
- طراحی و پیاده سازی مکانیزم اعطای گرنت تحقیقاتی
- برگزاری رویدادهای شتاب تخصصی
- برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی مرتبط با رویدادهای شتاب
- تجاری سازی محصولات تولید شده در مراکز رشد، نوآوری و رویدادهای شتاب و جلب حمایت سرمایه گذار (شرکت های توسعه و صندوق نوآوری) – ایجاد سازمان وابسته به دانشگاه
- بازاریابی محصولات و خدمات از طریق شرکت دانشگاه محور
- همکاری با مراکز انتقال فناوری در سطح کشور
- حضور در نمایشگاه های تخصصی (ملی و بینالمللی)
- ارائه خدمات مرتبط با ثبت اختراع، ثبت برند، ثبت شرکت نوپا، ثبت شرکت دانشبنیان، انتشار کتاب و مقاله، انتشار مجلات علمی کاربردی، مشاوره های حقوقی مرتبط با مباحث فناوری، مشاوره های مالی در خصوص شرکت های نوپا
- استقرار شرکت ها با هدف تجاری سازی محصولات در دانشگاه
ردیف
|
نامه هسته
|
دانلود رزومه
|
1
|
الکسترود(فیلامنت ساز) پرینتر سه بعدی
|
دانلود
|
2
|
یو پی اس
|
دانلود
|
3
|
چراغ های ال ای دی معابرشهری
|
دانلود |